Citymail | shipping smarter

november 2014

10 misvattingen over SEO die u als marketeer voor waar aanziet

Het optimaliseren voor zoekmachines en de disciplines die daarbij komen kijken, bestaan al velen jaren. De vraag is of Google in 1998 kon voorspellen dat het optimaliseren voor zoekmachines zo’n apart beroep zou zijn met geheel eigen disciplines.

Meer

Schuif niet alle klantenservice naar social media!

Menig webwinkel gebruikt inmiddels social media als het voornaamste klantenservice-kanaal. Maar is dat wel zo'n goede keuze? Nee, zo blijkt uit onderzoek.

Meer

Drones: cyberaanval vanuit de lucht?

Stelt u zich voor: u loopt op straat met uw mobieltje in uw hand en u ziet ineens een onbemand luchtvaartuig, oftewel een drone over u heen vliegen. Tegelijkertijd valt het u op dat de internetverbinding van uw telefoon wegvalt.

Meer

Predictive publishing: het medicijn tegen retailerpaniek in bange feestdagen-tijden

Er heerst onrust in retailerland. Om marktaandeel te vergroten of veilig te stellen, wordt de consument rondom de feestdagen bestookt met knalkortingen, superstuntprijzen, actieaanbiedingen en nepkortingen.

Meer

Maak keuzes: manage enkel wat u moet managen

De matrix van Kraljic is een effectief model voor een effectieve inkoopstrategie. Hoewel deze matrix is bedacht voor Inkoop, is het ook zeer bruikbaar voor het managen van logistieke processen. Hoe maak je de beste keuzes voor uw aanpak?

Meer

Logistiek als marketinginstrument

Als webwinkel werkt u elke dag aan je imago. Het is opgebouwd uit allerlei elementen. Niet alleen uw logo, uw Twitter-feed of uw klantenservice, maar alle onderdelen binnen je bedrijf hebben invloed op het bouwen van een merk en loyaliteit. Zo ook de logistiek.

Meer

Wat kunnen we leren van een pretpark?

De drukke periode voor de recreatieparken is weer voorbij. Tijd voor hen om de balans op te maken, maar ook voor anderen. Wat kunnen we leren van de inzet van personeel en de 'dynamic pricing' bij recreatieparken, dierentuinen en musea?

Meer

Vijftien e-commerce trends voor 2015: Go Big, Go Niche, or Go Home!

2015 zal voor webwinkels in het teken staan van mobile commerce (m-commerce), hyper-personalisatie, content marketing en nog twaalf andere trends.

Meer

B2B wacht digitale versnelling in 2015

De integrale aanpak van het digitale landschap gaat een van de belangrijkste B2B-trends van 2015 worden, dat is mijn voorspelling. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we de persoonlijke benadering niet uit het oog verliezen in al dat digitale geweld.

Meer

Consumentenbarometer 2014 van Google

Google introduceert de Consumentenbarometer. Deze gratis tool geeft inzicht in de manier waarop mensen overal ter wereld gebruikmaken van het internet. De tool is in het vierde jaar na de introductie uitgebreid met nog meer data en betere resultaten.

Meer

Pagina's