Citymail | shipping smarter

februari 2015

Vergeten om op de omnichannel-trein te jumpen?

Tientallen retailketens waar u en ik mee zijn opgegroeid, zijn failliet gegaan of staan er slecht voor. De reden? Gebrek aan innovatie en inzicht. Allemaal hebben ze nieuwe verdienmodellen en innovatieve technologieën langs zich heen laten gaan.

Meer

​5 e-mail marketingtips: van snippet tot afmeldlink

Eind 2014 heeft Blinker de "nieuwsbrief-APK"-actie uitgevoerd onder Blinkerklanten. Dit hield in dat een Blinker projectleider én designer de e-mail nieuwsbrief van de klant kritisch bekeken om tips te bieden ter optimalisatie.

Meer

Mogelijkheid om achteraf te betalen, beïnvloedt online shopgedrag positief

De mogelijkheid om achteraf te betalen schept een gevoel van vertrouwen en veiligheid, wat ertoe leidt dat de consument sneller bereid is om een aankoop te doen. Dat blijkt uit onderzoek van Rotterdam Business School en online marketingbureau Expand Online. 

Meer

DHL plaatst pakketkluizen in Rotterdam

DHL heeft pakketkluizen geplaatst op de Rotterdamse metrostations Beurs en Rotterdam Centraal. Daar kunnen consumenten hun pakketjes afhalen of afleveren.
 
 
Meer

Vijf prioriteiten voor e-mailmarketing

E-mailmarketing is wederom onmisbaar gebleken in 2014, reden om ook voor het komende jaar een e-mailstrategie uit te zetten. Want in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zit er nog veel ontwikkeling in e-mail, schrijft Cara Olson bij Marketing Land.
 
Meer

Google Shopping, what’s next?

Google Shopping groeit, jaar na jaar. In store visits zijn dalende, echter het gemiddelde bedrag dat consumenten uitgeven, groeit. De rol van e-commerce wordt steeds groter.

Meer

E-mailmarketing maakt online retailers nog succesvoller

E-mailmarketing is de oudste tool in de online marketingmix. Reeds in 1978 werd de eerste e-mailmarketinguiting gedaan. Ondanks de komst van vele nieuwe tools en kanalen blijft e-mail een uiterst effectief, zo niet het effectiefste kanaal, in online marketing.

Meer

Weg met de winkelstraat: geen reddingsplan, maar nieuwe formules

Het belangrijkste deel van de Nederlandse retailsector heeft de afgelopen twintig jaar nauwelijks aan innovatie gedaan. Nu veel winkels en winkelketens definitief omvallen, is er paniek.

Meer

Haal meer uit je (verlopen) acties

Dagelijks worden wij overspoeld met acties van bedrijven. Acties gericht op het stimuleren van de verkoop van bepaalde producten. Bijna elke webshop maakt wel een nieuwsbericht over de betreffende actie, maar wat gebeurt er wanneer de actie voorbij is?

Meer

De kortingsbon evolueert: social en in-app

Het knippen van kortingsbonnetjes en plakken van zegels lijkt iets van de vorige eeuw. Onterecht zouden we deze vorm van aankooployaliteit in 2015 daarom over het hoofd zien. Hoe mobiel en virtueel we inmiddels ook zijn, kortingen en exclusieve deals zijn nog steeds van grote waarde.

Meer

Pagina's