Citymail | shipping smarter

Blog

Winst maken met retour

Effectief omgaan met retouren blijft voor veel retailers een heet hangijzer. Ze vormen een flinke kostenpost en maken daarnaast het logistieke proces behoorlijk complex. Maar met de juiste strategie levert het retourbeleid juist strategische voordelen op.

Meer

Voorkeur voor digitaal betalen en Bitcoin

Generatie C, de groep van jonge mensen die is opgegroeid met internet en dus merendeel van de tijd ‘connected’ is, denkt dat we over vier jaar meer gaan zien van contactloos betalen, digitale betaalmethodes als Bitcoin en 3D-printen.

Meer

Hoezo thuisblijven voor je pakketje?

Waar in Nederland de bezorger vaak een pakketje aan de deur afgeeft, zo nodig bij de buren, is het in de Verenigde Staten heel gebruikelijk om een besteld pakket voor de deur of op een veranda achter te laten.

Meer

Retourpercentage verlagen doe je zo

Een soepel retourbeleid alleen leuk voor de klanten? Nee, ook bedrijven zelf hebben er baat bij. Het zorgt voor meer verkopen.

Meer

Amazon: bezorgdrones nu al in Nederland

Amazon test zijn bezorgdrones behalve in Canada en Engeland ook in Nederland. Dat heeft Amazon CEO Jeff Bezos deze week verteld op een evenement van The Washington Post, waarvan hij de eigenaar is.

 

Meer

PLC en eventuele problemen die zich voordoen

De Product Life Cycle (PLC) van een artikel is meer dan ooit van cruciaal belang om enorme voorraadkosten te voorkomen. Deze blog is de eerste in een serie van Martijn Macco.

Meer

Toename van banen in de logistiek ondanks automatisering

In de logistiek wordt steeds meer geautomatiseerd, maar dat betekent niet dat er geen personeel meer nodig is. De vraag naar mankracht zou zelfs stijgen, met name aan de kant van e-fulfilment. Dat stelt Stan de Caluwé van Nederland Distributieland.  

Meer

Drop off rate inperken en je klanten niet af laten haken

Iedere sportvisser kent het: de juiste stek uitzoeken en vervolgens met het beste aas de vis proberen binnen te halen. Toch gebeurt het regelmatig dat je beet hebt, maar dat de vis net voor de kant van de haak springt. Ditzelfde proces vindt online plaats wanneer consumenten je website bezoeken, lange tijd doorbrengen op je productpagina, vervolgens de koopknop indrukken, maar alsnog afhaken. Door te investeren in de logistieke ‘last mile’ kun je ervoor zorgen dat de drop off rate vlak voor het moment van aankoop afneemt. In dit artikel drie trends om die bijtende vis ook daadwerkelijk binnen te halen.

Meer

Bezorgrobots in plaats van drones voor je deur?

Het Estlandse bedrijf Starship Technologies is ervan overtuigd dat niet drones, maar zelfrijdende robots de toekomst van de pakketbezorging zijn. Dat zegt operationeel directeur Allan Martinson in het januarinummer van EtailTrends.

Meer

Benut de technologische mogelijkheden voor beter logistiek

De ambitie is dat de Nederlandse logistieke sector in 2020 een internationale toppositie heeft, maar om dit te realiseren is het slimmer benutten van de technologische mogelijkheden noodzakelijk. Robin Scholten benoemt drie essentiële aandachtspunten.

Meer

Pagina's