Citymail | shipping smarter

Blog

Voorkeur voor digitaal betalen en Bitcoin

Generatie C, de groep van jonge mensen die is opgegroeid met internet en dus merendeel van de tijd ‘connected’ is, denkt dat we over vier jaar meer gaan zien van contactloos betalen, digitale betaalmethodes als Bitcoin en 3D-printen. Dergelijke innovaties zouden de algemene shoppingervaring drastisch kunnen veranderen.

 

Het bedrijf Infomentum ondervroeg meer dan duizend Britse werknemers uit de retailsector en was benieuwd naar hoe zij de nabije toekomst voor zich zien. Voor nu is een duidelijke navigatie een van de belangrijkste web-features voor 76 procent van de ondervraagden, terwijl snelheid en laadtijd als belangrijk wordt gezien door zes op de tien ondervraagden. Ook een goede zoekfunctie wordt door veel Britten (51%) erg gewaardeerd.

Maar als we kijken naar het jaar 2020, dan zou contactloos betalen wel eens de voornaamste vorm van betalen zijn. Eén op de vijf respondenten gaf daarnaast aan dat ze verwachten dat digitale betaalmethodes zoals Bitcoin tegen die tijd mainstream worden. Een iets kleiner percentage, 16 procent, verwacht 3D geprinte productdownloads in 2020, terwijl 15 procent de hoop heeft dat augmented reality ervoor kan zorgen dat ze producten eerst kunnen proberen alvorens ze overgaan tot aankoop. En 14 procent wil graag dat over vier jaar bestellingen via drones geleverd gaan worden.

Uit het onderzoek kwam overigens ook naar voren dat 77 procent van de ondervraagden een site direct verlaat als ze moeite hebben om diezelfde site te bezoeken. Daarnaast zou 89 procent haar negatieve ervaringen met een webshop delen via social media of ergens online een negatieve recensie achterlaten. Aan de andere kant zou 96 procent het tegen anderen zeggen als ze met een shop een positieve ervaring hebben. Ook opmerkelijk: 55 procent gaf aan geen moeite te doen contact op te nemen met de klantenservice als ze hulp nodig hebben.

 

Retailers moeten openstaan voor innovatie

“De komende vijf jaar gaan we drastische veranderingen zien in de huidige buyer journey. Terwijl nieuwe technologieën de marketing, sales en levering veranderen, moeten retailers openstaan voor innovaties en bereid zijn om hun aanpak compleet anders te doen”, zo zegt Infomentum’s CCO Vikram Setia. Over de voorspelde doorbraak van innovaties als Bitcoin, VR en drones, zegt hij: “”Ze lijken misschien ontmoedigend voor veel bedrijven, maar retailers moeten bereid zijn na te denken over hoe deze instrumenten waarschijnlijk hun bedrijf gaan beïnvloeden op de lange termijn. Degenen die falen om de benodigde technologie-roadmap te ontwikkelen, zullen snel achterop raken en afhaken.”

 

Via webwinkelweblog