Citymail | shipping smarter

logistiek

PLC en eventuele problemen die zich voordoen

De Product Life Cycle (PLC) van een artikel is meer dan ooit van cruciaal belang om enorme voorraadkosten te voorkomen. Deze blog is de eerste in een serie van Martijn Macco.

Meer

Drop off rate inperken en je klanten niet af laten haken

Iedere sportvisser kent het: de juiste stek uitzoeken en vervolgens met het beste aas de vis proberen binnen te halen. Toch gebeurt het regelmatig dat je beet hebt, maar dat de vis net voor de kant van de haak springt. Ditzelfde proces vindt online plaats wanneer consumenten je website bezoeken, lange tijd doorbrengen op je productpagina, vervolgens de koopknop indrukken, maar alsnog afhaken. Door te investeren in de logistieke ‘last mile’ kun je ervoor zorgen dat de drop off rate vlak voor het moment van aankoop afneemt. In dit artikel drie trends om die bijtende vis ook daadwerkelijk binnen te halen.

Meer

Benut de technologische mogelijkheden voor beter logistiek

De ambitie is dat de Nederlandse logistieke sector in 2020 een internationale toppositie heeft, maar om dit te realiseren is het slimmer benutten van de technologische mogelijkheden noodzakelijk. Robin Scholten benoemt drie essentiële aandachtspunten.

Meer

Probleemoplosser voor al je logistieke complicaties

De logistieke sector in Nederland staat op een hoog niveau. Er is echter voldoende reden om innovatie krachtig te blijven ondersteunen en de nummer 1 positie te behouden. TNO ziet de voordelen van (real-time) data delen in de logistieke sector en helpt de sector bij het ontwikkelen en implementeren van nieuwe en innovatieve oplossing om logistieke processen effectiever en efficiënter te laten verlopen. 

Meer

Trends in de logistiek

Same day delivery, online food en de drukke decembermaand; het zijn populaire onderwerpen in de Nederlandse logistiek. Wanneer en hoe speel je hier als webwinkel of logistiek bedrijf op in? Wat is een mogelijke commerciële kans en wat is vooralsnog gewoon een hype? Caroline Prick van PostNL legde tijdens de Webwinkel Vakdagen uit welke vier trending onderwerpen de logistiek veranderen.

 

Meer

Verpakkingsbedrijf Bunzl introduceert Foodmailer

Verpakkingen spelen een steeds belangrijkere rol binnen de ecommerce. Toch zijn er op het gebied van duurzaamheid en efficiency vaak nog voldoende slagen te behalen. Tijdens de Webwinkel Vakdagen presenteerden dan ook maar liefst zeventien verpakkingsbedrijven hun nieuwste innovaties. Bunzl was daar een van.

Meer

Logistiek als marketinginstrument

Als webwinkel werkt u elke dag aan je imago. Het is opgebouwd uit allerlei elementen. Niet alleen uw logo, uw Twitter-feed of uw klantenservice, maar alle onderdelen binnen je bedrijf hebben invloed op het bouwen van een merk en loyaliteit. Zo ook de logistiek.

Meer

Wat kunnen we leren van een pretpark?

De drukke periode voor de recreatieparken is weer voorbij. Tijd voor hen om de balans op te maken, maar ook voor anderen. Wat kunnen we leren van de inzet van personeel en de 'dynamic pricing' bij recreatieparken, dierentuinen en musea?

Meer

Consument vindt late bestelling onzin

Bestellingen na 21.00 hoeft voor de Nederlander niet.

Meer

Wie van de drie: lef, leiderschap, logistiek?

Op 27 maart werd weer de ‘Logistiek Manager van het Jaar’ gekozen, een nieuw boegbeeld. Maar waar staat onze beroepsgroep / sector eigenlijk voor? Het thema van de bijeenkomst is ‘Lef, Leiderschap en Logistiek’. Hier alvast drie misverstanden.

Meer